PDA

Bekijk de volledige versie : Marketing ten top!


Believing Bart
10th November 2006, 09:21
Ik kan ongelooflijk genieten van slimme marketingstrategieën en economische hoogstandjes! Daarom hieronder een bericht uit Gazet van Antwerpen van vrijdag 10 november.
-----------------------------
14 en al trouwjurk
Modeketen H&M vierde donderdag haar jaarlijkse designfeestje. Dat zorgde voor een stormloop op de filialen om de exclusieve Viktor & Rolf-collectie te bemachtigen. Want is er mooier dan een trouwjurk van je favoriete ontwerpers die ook nog betaalbaar blijkt te zijn?

Ook in de H&M op de Antwerpse Meir kwam veel volk over de vloer, maar van vechtende fashionistas was er geen sprake.
Een glunderende lach, glinsterende ogen en een stralende houding. De veertienjarige Catherine van den Berg voelt zich duidelijk fantastisch in het trouwkleed van Viktor & Rolf. Voor amper 298 euro kunnen duizend bruidjes in een echte Viktor & Rolf naar het altaar schrijden.
"Ik zag het trouwkleed op televisie en heb er meteen mijn zinnen op gezet, maar in het echt het kleed nóg mooier. Echt geweldig! Als mijn moeder hem ook mooi vindt, dan nemen we hem." Al heeft Catherine niet meteen trouwplannen. Ze is nog maar veertien en dus nog veel te jong voor dat soort dingen. Maar kennis van de grote modeontwerpers heeft ze duidelijk wel al.

Wereldwijd zijn er duizend trouwjurken gemaakt. Uniek zijn ze dus niet. Maar iedereen kent het kleed wel van televisie en uit de bladen. Catherine gaat het trouwkleed op 12 december dragen, op het galabal van haar school in Bergen op Zoom. Haar vriendinnen weten nog niets. Catherine wil hen verrassen.

En de echte bruiden? Die waren wel degelijk present in de H&M op de Antwerpse Meir. Maar de traditie wil dat het trouwkleed vooraf tonen ongeluk brengt. Dus bleven de gordijnen van de pashokjes angstvallig gesloten voor nieuwsgierige blikken.

Van de 43 trouwjurken die voor België en Luxemburg beschikbaar waren, zijn er minstens twintig verkocht, waarvan vier op de Meir. Er is zelfs een koppel dat zowel het trouwkleed als de smoking voor de bruidegom heeft gekocht. Ook heel wat Nederlanders kwamen naar Antwerpen afgezakt om de te grote drukte in eigen land te ontlopen. Een vrouw, die anoniem wil blijven, kocht zowat de hele collectie en gaf bijna 2.000 euro uit in een uur. "Maar voor dat geld heb je nauwelijks een 'normale' Viktor & Rolf. Ik ben dus nog altijd voordelig uit!"