PDA

Bekijk de volledige versie : Exhibisionist moet 'misdaad' op de borst dragen


Barst
6th November 2006, 18:55
Exhibisionist moet 'misdaad' op de borst dragen


NEW YORK - In het Amerikaanse Delaware werd vrijdag een man veroordeeld tot het dragen van een T-shirt waarop in vette letters gedrukt staat dat hij een ,,gekende seksuele delinquent'' is. De man kreeg de straf nadat hij zich tweemaal naakt vertoond had aan een tienjarige meisje in zijn bloemenzaak.


De 69-jarige Russell Teeter gaf zijn misdaad toe en moet ook nog eens 60 dagen in de cel doorbrengen. De rechter legde de ongewone straf op omdat hij erg verontrust was doorTeeters gedrag in de zaak die hij runt met zijn vrouw. De man moet het opzichtige t-shirt gedurende 22 maanden dragen, vanaf het moment dat hij weer op vrije voeten is. ,,Het is een unieke manier om Teeters klanten op de hoogte te brengen van zijn seksuele misdaden'', aldus aanklager Donald Roberts. Volgens Roberts werd Teeter sinds 1976 al zeker tien keer veroordeeld voor exhibitionisme bij kinderen. ivb


Blog DS, 06-11-2006

sarabollen
7th November 2006, 12:32
De daad die deze man 'pleegde' keur ik abslotuut niet goed. Toch stel ik me vragen bij de wijze waarop hij gestraft wordt. De straf die de exhibiosinist kreeg vind ik zelf onaanvaardbaar. Op die manier wordt zijn probleem volgens mij niet erkend. Ook wordt de man niet geholpen in zijn moeilijkheid. Naast een celstraf die hij krijgt van een recht wordt hij ook beoordeeld en veroordeeld door heel de samenleving. Daar waar zijn eigen toekomst te redden was via hulpverlening wordt hij negatief getekend voor heel zijn leven. Kansen op een menswaardig leven worden zo voor hem ontnomen.

toon caers
22nd November 2006, 17:03
De daden van deze exhibitionist vallen inderdaad niet goed te keuren, en de straf evenmin.
Ze doet me denken aan de verhalen uit de middeleeuwen, waar dieven letters op hun voorhoofd gebrand kregen, of mensen aan de schandpaal werden gezet.
Dit is ongeveer hetzelfde: ga maar eens een brood halen met "known sex offender" op je borst.

sarabollen
26th December 2006, 15:55
Artikel afkomstig van www.standaard.be op 26/12/2006.

Niet alleen exihibitionisten, maar ook leugenaars kunnen blijkbaar zo gestraft worden in Amerika. Ik vind het ronduit schandalig. Daarbij ook nog durven zeggen dat de straf werkt!?

Ik geloof er niet in!




Man moet rondlopen met bord 'Ik ben een leugenaar'

LOS ANGELES - De Amerikaan Craig Breuwet is door een Amerikaanse rechtbank bedacht met een vernederende straf. De man moest gedurende 10 uur door een drukke straat lopen met een bord met daarop de tekst 'Ik ben een leugenaar'.
Breuwet had een valse aangifte gedaan van ontvoering bij de politie. Hij stelde dat hij ontvoerd was door twee mannen in een parkeergarage. De mannen zouden hem naar een stadje in de buurt gebracht hebben en hem daar in elkaar geslagen. Twee dagen later gaf hij toe wel in elkaar geslagen te zijn, maar hij was nooit ontvoerd.

De straf lijkt in elk geval gewerkt te hebben. Breuwet verklaarde achteraf dat hij zich nog nooit zo geschaamd heeft en nog nooit zo vernederd is.