PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe website voor producten met ecolabel


Barst
6th November 2006, 17:13
Nieuwe website voor producten met ecolabel


BRUSSEL - De Federale Overheidsdienst (FOD) Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu heeft maandag zijn vernieuwde website over het ecolabel voorgesteld. Op www.ecolabel.be worden 77 producten voorgesteld die het Europese milieukeurmerk hebben en op de Belgische markt verkocht worden.


Met het ecolabel worden producten aangeprezen die minder schadelijk zijn voor het milieu. Het gaat om 23 categorieën van producten en diensten, waarvan er 11 in België vertegenwoordigd zijn. Voor elke categorie worden strenge criteria vastgelegd in verband met de impact op het milieu.

In België zijn er momenteel 77 producten met het ecolabel in de handel, maar het aantal toegekende labels blijft stijgen. Zo evolueerde het aantal ecolabels van een zestigtal in 2001 tot meer dan 340 in 2006, wat neerkomt op meer dan 2.000 verhandelde producten op de Europese markt.

De website www.ecolabel.be is bedoeld voor consumenten, producenten en openbare en privéverkopers. Consumenten vinden er een lijst van alle producten met het milieukeurmerk die op de Belgische markt te koop zijn. Producenten vinden op de site informatie over de criteria en toekenningsprocedures van het ecolabel en aankopers kunnen nagaan welke mogelijkheden er bestaan om milieubewust aankopen te doen. De site wordt regelmatig bijgewerkt met nieuwsflitsen, algemene info en wedstrijden.

Vier Belgische fabrikanten hebben het ecolabel al in de wacht gesleept. Van hun producten worden er twee op de Belgische markt verkocht. Het gaat om de plafondverf Romacryl en de potgrond Plantamix.

www.ecolabel.be

Blog DSBiz, 06-11-2006

wim leenaerts
6th November 2006, 17:27
Waarom staat Ecover er niet tussen?
Ik dacht dat dat ook enorm milieuvriendelijke wasproducten waren. Zou straf zijn als die producten niet aan de criteria voldoen :confused:

Barst
6th November 2006, 17:47
[QUOTE=wim leenaerts]Waarom staat Ecover er niet tussen?
Ik dacht dat dat ook enorm milieuvriendelijke wasproducten waren. Zou straf zijn als die producten niet aan de criteria voldoen :confused:[/QUOTE]
Ecover idd nergens te bespeuren... ook niet op http://www.eco-label.com/dutch/
Bizar, of ontgaat mij iets?