PDA

Bekijk de volledige versie : Studio 100 => Voorbeeld van succes


Believing Bart
25th October 2006, 14:16
Als België met 1 bedrijf naar buiten kan treden dan is het toch wel met Studio 100. Dit bedrijf evolueerde in 10 jaar tijd naar het belangrijkste bedrijf in de kindertelevisiesector. Maar ook daarbuiten scheren ze hoge toppen. Voorbeelden zijn de sprookjesmusicals, de kinderfilms en de gehele merchandising rond hun tv-figuren.

Jarenlang is het bedrijf in handen geweest van 3 sterke figuren: Gert Verhulst, Hans Bourlon en Danny Verbist. Sinds Danny Verbist weg was, lag de verdeling van de aandelen 50-50 bij de 2 andere vennoten.

Nu is er een nieuwe kapitaalverschaffer. Fortis pompt maar liefst 15 miljoen euro in Studio 100 en krijgt een derde van de aandelen in handen.
De plannen van studio 100 zijn dan ook enorm ambitieus en richten zich voornamelijk op het buitenland.

=>=>=> Persoonlijke bedenking: Ik vind studio 100 echt een prachtig bedrijf!!! Oké, het begint zo stillekes aan wel een heel machtige alleen-speler te worden, maar dat is nu eenmaal het gevolg als je goed bent. Ik vraag me af: Waarom geen studio 100 op de beurs?