PDA

Bekijk de volledige versie : Zeg niet vandalen, maar zeg terroristen


Barst
19th October 2006, 16:42
Zeg niet vandalen, maar zeg terroristen


Peter De Backer uit Wemmel wacht al drie jaar op een schadevergoeding nadat jongeren zijn muziekinstallatie compleet vernield hadden. Maar de geluidstechnicus zal nog lang moeten wachten, want het gerecht noemt de vandalen ,,een terroristische organisatie''. En aangezien geen enkele verzekering terrorisme dekt...


,,Ik heb recht op een schadevergoeding, want de politie stelde een proces-verbaal op,'' zegt De Backer. ,,Een nieuwe installatie had me 100.000 euro gekost. Via mijn advocate wou ik een gerechtelijke procedure inleiden, maar vorige week kreeg ik een ongelofelijke brief over die rechtszaak. Er was een federale magistraat aangesteld omdat die jonge vandalen beschouwd worden als terroristen. Tegelijk kreeg ik ook de melding dat er geen enkel onderzoek werd gevoerd naar de beschadiging van mijn installatie. Een schade-eis heeft allicht geen zin omdat de jongeren toch niet kunnen betalen. De verzekeringen zeggen intussen dat ze geen terroristische acties dekken.''


Blog DS, 19-10-2006

sarabollen
24th October 2006, 19:40
Heeft er iemand een idee op basis van wat deze jongeren als terroristen worden beschouwd?