PDA

Bekijk de volledige versie : 15-jarige krijgt levenslang!


Believing Bart
17th October 2006, 19:48
Hieronder een artikel uit de Gazet van Antwerpen van vandaag. Ik vond dit enorm schokkend en vraag me af: Hoe kan een jongere/kind tot zoiets in staat zijn?

15-jarige Brit krijgt levenslang voor moord
Een Britse jongen van 15 jaar is in Manchester veroordeeld tot een levenslange celstraf voor de moord op een 11-jarige schoolkameraad. Hij zal minstens 12 jaar van zijn straf moeten uitzitten vooraleer hij in aanmerking komt voor vrijlating.

Michael Hamer, die op het ogenblik van de feiten 14 jaar was, lokte de 11-jarige Joe Geeling op 1 maart naar zijn woning in een buitenwijk van Manchester. Daar vermoordde hij de jongen met messteken omdat die had geweigerd seks met hem te hebben, zo stelde rechter Richard McCombe in zijn vonnis.

De verdwijning van Joe Geeling zorgde voor heel wat opschudding in Engeland. Geeling leed aan mucoviscidose en bracht heel wat tijd door in het ziekenhuis, maar toch was hij op school erg populair.

Michael Hamer ging naar dezelfde school als Geeling. Hij lokte de jongen met een smoes naar zijn woning. Toen Geeling daar weigerde in te gaan op zijn avances en hem uitschold voor 'homo', viel Hamer hem met keukenmessen aan.

De jonge moordenaar dumpte het lichaam in een vuilbak die hij achterliet in een greppel in een park nabij de school. Daags na de feiten werd het lichaam gevonden. Het onderzoek leidde al snel naar Hamer.

karenwolput
18th October 2006, 09:22
Dit is inderdaad echt schokkend, toch verbaast het me niet zo erg! Dezer dagen komen kinderen al van zeer jonge leeftijd in contact met geweld. Of we nu het radio- of het Tv-nieuws aanzetten, telkens horen of zien we wel iets over een moord. Zelfs in onze favoriete feuilletonnetjes zijn wij getuigen van gruwelijke moorden.
Het is ook niets nieuws om uw kinderen gruwelijke videospelletjes te laten spelen. Elkaar uitmoorden en pesten (Bully) is dan ook de nieuwe trend als het om videospelletjes gaat.
Jammer genoeg denken ouders niet aan de gevaren die zulke spelletjes met zich kunnen meebrengen. Hun kinderen gaan dit gedrag immers als normaal beschouwen.
Dit is volgens mij ook gebeurd bij de 15-jarige Brit. De jongen ging niet in op zijn avances en wat doen ze dan in de spelletjes en in de gewelddadige films? Inderdaad de jongen vermoorden!
Wordt het eens geen tijd dat er weer strenge controle komt op wat verschijnt op Tv, in films en videogames ? Ik zeg niet dat alle problemen rond moord en geweld van de baan zullen zijn, maar volgens mij zou dit al een stap in de goede richting zijn.

Dennis Broos
19th October 2006, 14:00
Deze jongen heeft op zijn 14 een moord gepleegt? :shocked: Dit gaat niet alleen over de invloed van TV of video spelletjes hoor dat kan toch niet? toen ik 14 was kwam ik de straat nog niet uit ( bij wijzen van spreeken) Hoe kan een 14 jarige een moord begaan? Ik denk eerder dat deze jongen één of andere geestensziekte heeft en dringend moet behandelt worden in een instelling/kliniek.Ik geloof niet dat deze jongen besef heeft van wat hij gedaan heeft. Iemands leven ontnemen.