PDA

Bekijk de volledige versie : Dedecker uit de VLD gezet


Barst
11th October 2006, 18:07
Dedecker wordt uit de VLD gezet


wo 11/10/06 - VLD-senator Jean-Marie Dedecker wordt uit de VLD gezet. Dat heeft VLD-voorzitter Bart Somers gezegd. Volgens Somers moet er een einde komen aan het ruziemaken en de beschadiging die Dedecker aan de partij toebrengt.


"Op het partijbestuur maandag hebben we opgeroepen tot eensgezindheid en het stoppen van interne ruzies", zegt Somers.

"Maar tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat Jean-Marie Dedecker zich de voorbije dagen heeft laten zien als een onverbeterlijke ruziemaker en een nestbevuiler."

"Zijn persoonlijke aanvallen op Bart Tommelein, VLD-lijsttrekker in Oostende, hebben de VLD schade toegebracht. De maat is vol. Ik beschouw Dedecker niet langer als een partijgenoot."

Vanavond komt er een speciaal partijbureau bijeen om de uitsluitingsprocedure tegen Jean-Marie Dedecker te starten.


Eerder al uit de Oostendse fractie gezet

Vanmorgen liet de Oostendse VLD-fractie al weten dat ze Jean-Marie Dedecker niet langer als een lid van de fractie beschouwt.

Daarme escaleerde het conflict tussen Bart Tommelein en Dedecker, respectievelijk lijsttrekker en lijstduwer van de VLD in Oostende.

Dedecker wilde niet in een monstercoalitie stappen met de SP.A en CD&V, maar de andere leden van de VLD wilden dat wel.

Tommelein zette door. Ondanks zijn verzet weigerde Dedecker zijn zitje in de gemeenteraad af te staan.

Daarop werd Dedecker uit de fractie van de VLD in Oostende gezet.


Dedecker: "Bij het groot huisvuil gezet"

In een eerste reactie zegt Dedecker dat hij de bui al had zien hangen.

"Ik heb mijn dienst gedaan zoals gebruikelijk en ben dan bij het groot huisvuil gezet", zegt de senator.

"Als de partij mij verwijt een ruziestoker en een nestbevuiler te zijn, dat de partij dat dan bewijst", sneerde Dedecker.

"Want waar gaat dit om? Als je een hond wil slaan, vind je snel een stok, daar draait het om."

"De stemmen zijn binnen, we hebben Dedecker niet meer nodig, hopelijk is alles geluwd tegen de volgende verkiezingen. Het is het ideale moment om de hond af te ranselen."

Dedecker wil nog niks kwijt over zijn politieke toekomst. "Ik weet wat ik nu ga doen, maar dat houd ik voor mezelf."


Vrtnieuws.net, 11-10-2006

T_cools
11th October 2006, 20:06
en terecht vind ik persoonlijk, heb dedecker nooit een sympathieke politieker gevonden maar dat is natuurlijke een eigen mening.
het was een kwestie van tijd vooraleer dit gebeurde.
Hij maakte al een zware fout door enkele jaren geleden die journaliste in de cel van Marc Dutroux te loodsen

sry De Decker ik vrees dat u politieke carrière voorbij is "eindelijk"

Barst
14th October 2006, 13:49
Dedecker stapt niet over naar VLOTT


BRUSSEL - Jean-Marie Dedecker stapt niet over naar de partij VLOTT van Hugo Coveliers. Dat is zaterdag gebleken na een onderhoud tussen beide politici. Dat meldt VTM zaterdagmiddag.


Jean-Marie Dedecker heeft eigen plannen, maar wil niets kwijt over de inhoud daarvan. Coveliers zal Dedecker maandag wel verdedigen voor de statutaire commissie van de VLD.


Blog DS, 14-10-2006

koenmaes8
28th October 2006, 12:02
Ik denk niet zozeer dat Dedecker zijn politieke carrière voorbij is. Dedecker is een vechter op alle fronten dat niet wil zeggen dat ik nu Dedecker een sympathiek persoon vind want met al zijn uitspraken over de doping in onze wielrennerij. Waar haalt hij het toch! Ik denk persoonlijk dat het pure promotie was voor de toen aankomende verkiezingen. En hierbij haalt hij het wielrennen ook nog onderuit door deze onbezonnen woorden te gebruiken!!!

Believing Bart
28th October 2006, 15:38
Hoewel ik Dedecker niet echt (=TOTAAL NIET) tot mijn politieke favorietjes reken, moet je eerlijk zijn dat Dedecker één van de weinige bv's is die het heeft gemaakt als politicus.

=> Dedecker die vroeger succescoach was bij judo wordt nu wel degelijk met politiek geassocieerd. Dat is vaak anders bij andere bv's in de politiek.