PDA

Bekijk de volledige versie : Vlaamse jongeren vinden zichzelf niet racistisch


Barst
13th September 2006, 17:27
Vlaamse jongeren vinden zichzelf niet racistisch


(Belga) Vlaamse jongeren geven zichzelf een hoge score op democratisch en niet-racistisch gedrag. Dat blijkt uit een peiling van Maks!, het jongerenblad van Klasse. Maks! voerde een enquête bij 7.000 leerlingen en leraren uit het lager en secundair onderwijs.


Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde jongere zichzelf een score geeft van 76 op 100 bij de stelling "Ik ben geen racist". Ook op de vraag "Ik reageer tegen racistisch gedrag" kennen ze zichzelf een hoog cijfer toe. Opvallend is dat de leerlingen uit het lager onderwijs zichzelf minder racistisch vinden dan de leerlingen uit het middelbaar. De leraren schatten zichzelf nog hoger in. Voor hun school zijn de leerlingen minder mild. Op het onderdeel "Onze school werkt actief tegen racisme" geven ze een cijfer van 68 op 100. Leraren schatten hun werkgever hoger in en kennen op dezelfde vraag een score van 75 toe. Volgens de leerlingen mag hun school meer interesse tonen voor de buurt waarin de leerlingen leven. Op dat onderdeel geven ze slechts 54 van de 100 punten. (svr) BELGA


Blog DS, 13-09-2006

Kenny
14th September 2006, 02:38
[QUOTE=Barst]Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde jongere zichzelf een score geeft van 76 op 100 bij de stelling "Ik ben geen racist".[/QUOTE]

Dat stelt gerust. Binnenkort naast de snelweg, borden met "Gewest Zonder Racisme"?

Barst
14th September 2006, 02:47
[FONT=Trebuchet MS]Bwaah... denk dat de term 'racisme' inmiddels veel te beladen is... als ge al die 'crap' leest die die mannen van BBET spuien (het 'blanke zaad verspreiden', e.d...); Geen wonder dat geen kat zich hier in herkent! Gaat m.i. veel meer om: zijn we bereid om moeite te doen voor al wie zich aandient als 'kansarm'? Of moeten die 'hunne plan' maar trekken, à la 'the Land of the Free'...??? Ofte: laat die Romakinderen in Doel toch gewoon op straat staan! Moeten we daar nu nog ne frank insteken?!!![/FONT] :rolleyes: :mad: