PDA

Bekijk de volledige versie : Wallonië gaat niet vooruit


Pieterjan
3rd August 2006, 13:04
,,Wallonië gaat niet vooruit''

BRUSSEL - In een interview met de krant Le Soir zegt MR-voorzitter Didier Reynders dat Wallonië niet vooruit gaat en dat het Marshallplan nog niets concreet heeft opgeleverd.
Hij wijst daarbij met beschuldigende vinger naar de PS en de cdH. ,,Het Waalse Gewest beperkt zich tot twee dossiers: Francorchamps en de sociale huisvesting (...). In realiteit heeft de federale regering meer gedaan voor Wallonië (fiscale hervorming, verlaging van de sociale lasten, generatiepact, enz.) dan de Waalse regering zelf'', vervolgt Reynders.

Volgens de voorzitter van de Franstalige liberalen zijn talrijke Vlamingen ervan overtuigd dat Wallonië hulp moet krijgen, maar zouden ze graag zien dat er met die hulp ook daadwerkelijk iets gedaan wordt.

,,Binnen de Franse Gemeenschap is het al niet veel beter'', gaat de minister van Financiën verder. ,,De bibliotheken, musea en instituten die ijveren voor het erfgoed krijgen minder geld dan de voorgaande jaren (...). Als ik zie dat bijna alle extra middelen voor de culturele sector naar de RTBF gaan, stel ik mij toch enkele vragen'', besluit Reynders.

www.destandaard.be