PDA

Bekijk de volledige versie : Murat schrijft open brief


Kathleen De Laet
31st July 2006, 19:02
BRUSSEL - Voor hij afgelopen vrijdag werd opgepakt in Dilbeek, schreef de voortvluchtige gangster Kaplan Murat een open brief.

Daarin verklaart Murat waarom hij niet terugkeerde uit penitentiair verlof en schetst hij de omstandigheden van zijn vlucht. Murat zegt ook dat hij spijt heeft. Het vooruitzicht na zijn penitentiair verlof te moeten terugkeren naar de gevangenis van Ittre, was voor de gangster ondraaglijk geworden.

,,Ja, ik heb verwerpelijke dingen gedaan. Maar niets rechtvaardigt al die jaren gevangenis. Ik heb niemand vermoord en niemand verkracht'', aldus Kaplan Murat.

In de open brief zegt hij nog dat hij al zijn vertrouwen in het gerecht had gesteld om vervroegd vrij te komen. Half juli drong het bij Kaplan door dat hij nooit een kans zou maken. Hij zegt ook aangeslagen te zijn geweest omdat hij niet bij zijn geliefde en haar dochtertje kon zijn. Daarom ging hij op de loop.

In de laatste alinea van de brief schrijft Kaplan dat hij hoopt snel gestraft te worden voor een delict uit 2005. ,,Zo kan ik weer uitkijken naar een nieuwe kans op voorwaardelijke invrijheidsstelling'', luidt het. bava

bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF31072006_001

Evelyne Wouters
11th October 2006, 16:25
Hellow people,

ik weet niet waarom ze een gevaarlijk persoon als Kaplan Murat op petentiair verlof laten gaan! Ik denk dat het wel logisch zou zijn geweest dat hij niet meer was terug gekomen, en dat heeft hij ook degelijk niet gedaan. Hij zegt dat hij onschuldig is aan een paar dingen. Maar de overval die hij tijdens zijn 'vrijheid' heeft gepleegd, denk ik, bewijzen wel het tegendeel.

Het is van minister Onckelinx ook niet logisch dat ze hem vrij geeft. Dat is nu al de tweede keer dat zoiets gebeurd, en dan schrikt ze ervan dat haar ontslag wordt gevraagd. Om in de regering te zitten moet je toch niet echt logisch kunnen nadenken blijkbaar, dat heeft zij bewezen.

Groetjes Evelyne