PDA

Bekijk de volledige versie : Verkeerde gevangene vrijgelaten in Vorst


Sara Laureys
22nd July 2006, 18:01
[B][U]Verkeerde gevangene vrijgelaten in Vorst

BRUSSEL - Een gangster is woensdagnamiddag met een simpele list kunnen ontsnappen uit gevangenis van Vorst. Bilal Ould Haj, gekend voor een hele reeks gewapende overvallen, nam de plaats in van zijn celgenoot die écht vrijkwam.

Dat bericht Het Laatste Nieuws zaterdag. Justitieminister Laurette Onkelinx (PS) is woedend op de gevangenisdirectie en beval een administratief onderzoek.

De gevangenisdirectie had niets in de gaten en liet de verkeerde man gaan. Pas nadat de celgenoot een half uur later vroeg om ook vrijgelaten te worden, kwam het bedrog aan het licht. Bilal Ould Haj wachtte in de gevangenis op zijn proces.

Woensdag trok hij de kleren van zijn celgenoot aan en wist hij de veiligheidscontrole te verschalken. Het lijkt erop dat zijn vingerafdrukken - in principe verplicht bij het binnenkomen en verlaten van de gevangenis - niet werden genomen.

De Standaard, 22 juli 2006

fenna
24th July 2006, 10:15
Een gangster is woensdagnamiddag met een simpele list kunnen ontsnappen uit gevangenis van Vorst. Bilal Ould Haj, gekend voor een hele reeks gewapende overvallen, nam de plaats in van zijn celgenoot die écht vrijkwam.

Justitieminister Laurette Onkelinx (PS) is woedend op de gevangenisdirectie en beval een administratief onderzoek, schrijft Het Laatste Nieuws.

De gevangenisdirectie had niets in de gaten en liet de verkeerde man gaan. Pas nadat de celgenoot een half uur later vroeg om ook vrijgelaten te worden, kwam het bedrog aan het licht.

Bilal Ould Haj wachtte in de gevangenis van Vorst op zijn proces.

Woensdag trok hij de kleren van zijn celgenoot aan en wist hij de veiligheidscontrole te verschalken. Het lijkt erop dat zijn vingerafdrukken - in principe verplicht bij het binnenkomen en verlaten van de gevangenis - niet
werden genomen.

gazet van antwerpen 22/07

fenna
24th July 2006, 10:22
oei, blijkbaar krak hetzelfde artikel.

Toch zou ik hier graag op reageren!!
Ik snap niet hoe zoiets nu toch kon gebeuren!!!
Een excuus van 'ons machientje werkt meer niet dan wel', dat kan er bij mij echt niet door!
Dat zegt bij mij iets over de nonchalantie van de gevangenisdirectie!
Wie weet waar hangt die Bilal Ould Haj uit, wat spookt die allemaal uit!
Dat justitieminister Laurette Onkelinx woedend is op de gevangenisdirectie kan ik zeker begrijpen!
En dat het toestel voor de vingerafdrukken niet meer werkt, dient dat niet onmiddelijk gesignaliseerd te worden? Zeker als er een gevangene wordt vrijgelaten.
Misschien is een investering in een nieuw toestel nog niet zo een slecht idee!
Ik blijf er bij: DIT KAN NIET MEER!